2008. július 4., péntek

BBB tanulságok

A Bread and Butter divat show, kiállítás és trend felvonultató esemény végső soron nem különbözött a tavalyitól: kicsit egyszerűsítve önmagukra büszke divattervezők, még büszkébb és öntudatos szervezők, bemutatók, hostessek és szupertrend ruhákban masírozó közönség találkozója.

Az eddigieknek egyik legnagyobb gyengéje az étkezési lehetőség volt, hiszen felső középosztálybeli, vagy még magasabb társadalmi rangú embereket Fresh & Readybe kényszeríteni 4 eurós műanyag dobozos szendvicsért, ráadásul mindezt hosszú, tömött sorokban ugyebár nem szép dolog. Iden nagyon beerősítettek ezen a területen, sőt talán átbillenek kicsit a másik végletbe: El Bulli catering például, ami ugye a világ (egyik) legjobb étterme.
Viszont Berlinből szervezték le az egész új megoldást. Nem akarok általánosítva beszélni a barcelonai étkezési helyzetről, rengeteg finomság van és ami jó az nagyon jó, de mitagadás komolyan mellé is lehet fogni, elég sok turista távozott már azzal a tapasztalattal, hogy nem tudott egy jót enni egész itt tartózkodása alatt, mert mindig kifogta a legszarabb platos combinados-t (bármilyen főtt étel, pl. sült krumpli steak-kel, amiből a sült krumplit elég kis eséllyel tudják rendesen elkészíteni, a steak pedig szintén nagyon változó minőségű).

Ami még érdekesség, hogy idén a Bread and Butter kampány Bauhaus stílusban vonult fel, ezzel egyidejűleg büszkén hirdetik magukról, hogy posztereiket hagyományos nyomtatási eljárással készítették egy híres, az utolsók között megmaradt hagyományos könyvnyomtató műhellyel, akinek egyszemélyes tulajdonosa és vezetője Lutz Nessing, manapság legfőképpen már csak elvadult művészeknek nyomtat, mindez persze Berlinben nem olyan nehéz.
Nessing úr vallja, hogy ha nem lenne könyvnyomtatás, meg számítógép, meg internet, akkor még mindig a barlangban ülnénk és mesélnénk egymásnak a sztorikat, ami nem is lenne baj szerinte, mert most meg egyedül olvasgatunk, és blogolunk nem ül körülöttünk senki. És ez milyen igaz!

A Bread and Butteren alapvetően azért van az embernek egy kívülállóság érzése, még ha maga a látvány így harmadszorra is lenyűgöző. Erősen érezhető a kemény divat világból, hogy mindenki dominálni akar, mindenki le akarja nyomni a másikat, sőt most már a gyanakodás is egyre erősebb, hogy netán ellopod az ötletét, ha túl kíváncsi vagy.

Az alábbi fotókat kivételesen nem én készítettem, mivel nem tudtam bejutni VIP illetőségű helyekre.. egyelőre persze.

hagyományos nyomtatási eljárás
előkelő catering
képek forrása Bread and Butter Press

Nincsenek megjegyzések: