2009. július 20., hétfő

Colera és Cerbère

Nem kell megijedni ez a kis falu neve, amely a francia határ mellett, de még Portbou előtt és Llancá után található. Vasárnap látogattunk el arra, valami jópofa strandhelyet keresve. Kicsit többet vártam tőle, de nem rossz hely. Igyekeznek minél barátságosabbá tenni magukat (a nevük ellenére), szépen kiépített strandjaik és "Art park"juk is van. Ha már túltettük magunkat a település nevén, akkor az egyik strand neve megint elbizonytalanít "halottak strandja" nevével.
kedvelt, szürke, kerek kavicsos, sziklás part
Art Parc, készült 1991-ben Joan Padern szobrász által.kikötő
környező hegyek és elárvult csónakok
nem mindenhol viszik túlzásba a marketinget
Itt rövid napozás után továbbálltunk Franciaország felé, hogy megnézzük Cerbère-t, amit én emlékeimben valamiért ígéretes faluként őriztem. Átvágtunk a súlyos szerpentineken és megérkeztünk az álmos kisvárosba, ahol nyomát láthattuk megint a valaha volt forgalmas határváros jellegnek, de mára lepusztult, egyes részei egy nagyváros külvárosának elhanyagoltságát mutatja.
Portbou felé haladva egy
váratlan lehajtónál bukkanhatunk erre a szép helyre
Megnéztük alaposan Cerbère-t, találtunk egy rettentő furcsa elhagyott szálloda épületet is, amely mint később megtudtam ez a Belvédère du Rayon Vert Hotel, egy perpignan-i mérnök tervezte art deco stílusban a 30-as években. Alakja egy hajóéra akar emlékeztetni.

Cerbère spanyol-francia határváros
lepattant strand fogadja a látogatót
gyönyörű, lakatlan ház

híres szellem hotel
közelebbről, megdöbbentő (wikipedia kép link: még közelebbről)
még megdöbbentőbb a szétgraffitizett 100 méteres aluljáró,
mintha váratlanul Párizs belvárosába csöppentem volna

1 megjegyzés:

uk írta...

ezazezaz!!!!

ez a sziklás tengerpart, amit mondtam, hogy lépcső vezet le!!!