2009. szeptember 8., kedd

a katalán nyelv tanulásának rögös útja - 1. rész

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy működik a közelben (megint Roses) ilyen Consorci per a la Normalizació Lingüística, azaz talán van esélyem beiratkozni valaha katalán nyelvtanfolyamra, de ez nem biztos.

Tegnap már rájöttem, hogy az intézmény 10-14 óráig van nyitva, ezért ma kénytelen voltam ismét visszamenni (mivel minden más meg vagy 16:00 órakor nyit, vagy pont 16 óráig van nyitva, erre a kombinációra még nem számítottam). Bementem és azt hazudtam, hogy nem beszélek spanyolul, kíváncsi vagyok képesek-e ezt kezelni, mert ugye ez egy jó pont igazából, idejön a külföldi és nem az átkozott, elnyomó ország nyelvét akarja és beszélni, hanem a katalánt, a saját nyelvüket, szóval elvileg ez egy másik lélektani helyzet kell, hogy legyen. Titkon remélem, hogy más bánásmódban részesülök, mintegy kompenzációként az elmúlt évekért. Azt persze nekik nem kell tudniuk, hogy már 3 éve itt szerencsétlenkedek ezekkel a nyelvekkel.

Szóval végre nyitva is találtam a helyet, de ez nem ilyen egyszerűen megy, ahogy azt sokan elképzelik, hogy majd beiratkozol és indul a tanfolyam, hanem ez úgy van, hogy október 5-től 16-ig lehet beiratkozni és november elején kezdődik a tanfolyam. Az végülis már csak két hónap, nem kell kapkodni kérem.
Úgyhogy bevéstem a naptárba október 5-t. Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések: