2010. május 8., szombat

Four Seasons katarzis

Ma begyűjtöttem egy újabb szinte katartikus élményt (ilyet csak az Olimpia étteremben szoktam átélni).
A Four Seasonsben töltöttem fél napot egy újabb főzőtanfolyamon és hát végre sikerült egy igazi, komoly közegben megfigyelni, hogyan történik az úgynevezett professzionális főzés. A szálloda meglehetősen impresszív, art deco stílusa amúgy is áthatol az ember érzékein (nekem egyébént is az a kedvencem) úgyhogy a jó hangulat, a jó érzés adott volt.

Az események úgy zajlottak, hogy leültünk a reggelizőasztalhoz, szerény kávét (vagy ki mit óhajtott) kaptunk, majd rövid bemutatkozás következett és mentünk a tökéletesen felszerelt, nagy méretű konyhába.

Ott pedig pörögtek az események: 3 chef, nagyon durván összehangolt kommunikáció, minden tökéletesen előkészítve, közben 4 pincér teát, narancslevet, délután pezsgőt, majd fésűkagylót, töltött koktélparadicsomot kínált. Összesen vagy 10 ételt készítettünk el, vagyis inkább a chef-ek, de mi is amiben akartunk részt vehettünk, például szőlőlevélbe göngyöltem cuccokat, meg rétestésztába kecskesajtot töltöttem: a részleteket hamarosan kifejtem egy poszt formájban a gasztroblogunkon.

Utána pedig csodálatos látványba öntve, némi rejtett utómunkálattal kiegészítve, megettük, amit készítettünk. A desszerttől megőrültem: kissé átlényegült, amíg nem figyeltünk oda hála Szűcs Árpádnak, aki tudtommal jelenleg az ország legjobb cukrásza.

Addig is néhány részlet és apró benyomás képeken. Ja, egyik sem a konyhából mert azt titkon őrzöm a fejemben (valamint ott nem mertem fotózni).

Nincsenek megjegyzések: