2010. május 24., hétfő

Pünkösd Noszvajon

Pünkösdi kirándulás szerveződött és Noszvajra telepedtünk 3 napra. Noszvaj az átlag magyar településszerkezet és kinézet mezőnyből messze kiemelkedő falu, gyönyörű helyen van, ráadásul szerencsénk volt az esőerdőkben megszokott intenzitású időjárással mostanában, így extrém zöldbe volt borulva minden domboldal és rét.
Az első nap az akklimatizálódással telt, majd másnap egy kicsit nehezen induló kirándulást is lebonyolítottunk (elvadult katalán falvakban töltött nettó 2 év után én ezt az érzést már megszoktam, amikor nem lehet kitalálni a faluból), majd elszabadult a pokol az esti program során, amelynek keretében a Juhász Testvérek pincészetét látogattuk meg. Jól éreztem magam, de szakmai véleményemet az alábbi posztban kifejtem, nem volt 100 % pozitív részemről - és mások részéről sem - az esemény.

A másnap viszont kárpótolt, persze nem a fizikai állapotom, hanem a programok, egyrészt a bogácsi termálfürdő strandon töltött 1-2 óra regenerálódás. Mondjuk a meleg víz a másnaposságnak nem kifejezetten tesz jót, mint azt élesben is kipróbálhattam. Tekintve, hogy ételre és italra nem tudtam gondolni, a következő fantasztikus programnak én már csak passzív szemlélője voltam, de ettől függetlenül nagyon jó volt: pikniket rendezett Noszvaj, kosarakban lehetett begyűjteni különböző helyekről az igényes és nagyon finom élelmet: baguette, szürkemarha rilette, bor, saláta, húsgombóc, túróslepény stb., amelyet utána eredetileg egy réten terveztünk megenni, de aztán a felhőszakadás közbeszólt és a szervezők panziójában fogyasztottuk(ták) el.

Összességében intenzív, jó élmény volt az egész, Noszvaj az egyik legjobb hely Magyarországon, azon belül pedig a Nomád Fogadó, amelynél hangulatosabb, igényes, vendégszeretőbb helyet még nem sokat láttam.


Nincsenek megjegyzések: