2009. december 27., vasárnap

inspiráció


Reggeltől az emberek türelmetlen sorokban várták, hogy betolulhassanak végre a boltokba és a 70 %-os akciókat kihasználva felvásárolhassák a sok - számukra valószínüleg teljességgel szükségtelen - holmit. Én is elterveztem, hogy megnézek egy bizonyos boltot és megint velem volt az erő, mert minden zárva volt (és csak 11-kor nyitott), egyedül ez a bolt volt nyitva az egész Biblioteksgatan-on, ami az egyik bevásárlóutca. A neve egyébként urbanoutfitters és tele van érdekes, amúgy alapvetően teljesen felesleges, de mégis ötletes cuccokkal, igazán jókkal, vettem pl. design könyveket is durván leárazva, hiszen végülis szakmába vág ugye. Utána továbbmentem egyenesen a Modern Museet-be, amit 1998-ban építettek és a Skeppsholmen szigeten található. Viszonylag nehezen találtam meg, csak mentem a fejem után, makacsul előre míg megkerültem az egész szigetet, csakazértsem csapódtam a tömeghez, de legalább kellemeset sétáltam (hm). Utána magát a kiállítást is nehezen találtam meg, valahogy nem volt egyértelmű, ráadásul Dalí üldöz engem, mert itt is volt egy hatalmas Dalí kiállítás, egyébként elég színvonalas, az emberek pedig tolongtak itt is, hogy láthassák. Előtte viszont az állandó kiállításon inspirálódhattam és konfrontálódhattam a teremőrökkel, mivel sunyin lefotóztam egy képet, ami nagyon megfogott:
Peter Tillberg festménye.

Ezután újdonsült ismerősnőmmel találkoztam megint és thai kajáldába mentünk, ahol enyhén odakozmált ízű ételt ehettem lelkesedéssel, utána pedig megnéztük a luxus shopokat és kreatív kirakataikat.
Most pedig égő arccal (biztos megint a hideg vagy a szél, elvégre 7-8 órát friss stockholmi levegőn voltam) itt virítok a vaksötétben, nem baj mindjárt lehet aludni.

Mai látvány:
induláskor
a bolhapiac itt is korán kezdett
ők mentik éppen az emberiséget a jégtábla becsapódásoktól
csak a szokásos kávézás
egy kis ismerős kókuszgolyóval, hogy jobban csússzon
útban a múzeum felé
Dalí mindenhol ott van
kezdődik az újévi hangulat is

múzeumozó közönséga múzeum közelében, itt fogtam gyanút, hogy jó helyen járok
hát igen, ahol még a metró aluljáró is így néz ki

1 megjegyzés:

a-chick 2.0 írta...

jó ezeket olvasni és nézni! én nyáron jártam Svédországban, teljesen más volt a hangulat mégis ismerős amiket írsz...és bizony mivel mi sajnos útvonalproblémák miatt kihagytuk Stockholmot, elhatároztam oda egyszer majd még elmegyek...a képek kedvet csinálnak, és még alkesz depis se lettél a kevés nap ellenére (vagy igen?)