2012. december 23., vasárnap

Ünnepi kóstolók

Csütörtökön álltam neki az úgynevezett karácsonyi bevásárlásnak, ami azt jelentette, hogy vettem néhány egész jó, nem közhelyes tárgyat a nemrég nyílt fantasztikus űrt betöltő Pazar Cuccok boltban, ezzel ez a rész letudva, hazafelé pedig felfedeztem egy újonnan nyílt Thai Wok Bárt a Szent István körúton és hát csak jót tudok róluk mondani, ettem egy gyömbéres csirkét, finom volt.

Utána a karácsonyi hangulatot elmélyítendő a Dunaparkban gyakorlatilag egy szinte giccsesre díszített karácsonyfa mellett forró csokit iszogattam, ennél méltóbban már ki sem fejezhetem pozitív hozzáállásomat az elkövetkezendő napokhoz.

Pénteken, amikoris a hírek világvégét jósoltak, részben éreztem ezt a saját hangulatomon és munkakedvemen, úgyhogy mindezt vásárlásban vezettem le újfent, ezúttal a Hegyvidék Központban. Nem volt tolongás a Delizia gourmet boltban kifejezetten  jófejek és emberiek az eladók, úgy éreztem örülnek nekem és emberszámba vesznek, ez manapság egyébként nem egy elhanyagolható szempont. Jól be is vásároltam, többek között új felfedezettemtől az Attila Pincétől vettem egy pinot noirt, ami egyébként csak részben váltotta be a hozzá fűzött reményeket, jó volt, de nem annyira, mint a Leányka boruk, ami kiütötte nálam pozitív értelemben a biztosítékot egy hónapja.

De vettem még narancslekvárt, meg libatepertőkrémet, meg salami crudot, konyakmeggyes szaloncukrot, ilyesmit. A konyakmeggyes szaloncukrot egyébként úgy kell fogyasztani, hogy az ember sima szaloncukorra készül és akkor ízlik, mert ha konyakmeggyre készül, akkor csalódni fog, ahhoz túl édeskés, szaloncukros.

Ezután a La Praline-ban múlattam az időt, beszereztem a külön csináltatott ezüst, bronz és arany macaronokat, ajándékba lesz, és vettem egy Bûche de Noëlt is, ami döbbenetes tömény, nagyon finom csokis, az oldalán macarondíszítéssel. Hát már minden a macaronról szól. Itt is ittam egy forrócsokit, nagyon finom volt, a  tarte à l'orange úgyszintén elképesztően édes, dehát nagyon finom.


A tegnapi napom pedig már inkább regenerálódással zajlott, mert péntek este a világvégét lezárandó még Tokaji kóstolóesten vettem részt a Sarki Fűszeresben, ahol Szepsy 2003-as aszúja ismét beütött és elrepített valahová messzire, ebben a borban elképesztő varázslat van.

Ma pedig még két program vár rám, egyrészt lemegyek a halászlevet enni a Sarki Fűszeresbe, ahol a törzsvendégeket ezzel kínálják ma, azaz aranyvasárnapon, másrészt pedig átadom az aranymacaronokat jogos címzettjének.
Tokaji pezsgő (Királyudvar)
egyben sült malac rebarbara lekvárral töltve
Sárga Borház - aszú esszencia


Nincsenek megjegyzések: