2007. március 4., vasárnap

spanyol nyelvlecke

Holnap, ha minden jól megy elkezdek katalánul is tanulni, meg spanyolul IS, ha már ott vagyok, meg ha már itt vagyok. Az úgy volt, hogy találtunk egy felnőtt oktatással foglalkozó iskolát, ahol neonfényben ülnek lepattant külsejű tanárhölgyek és valamiért ingyen tanítják az embereket. Meglátjuk milyen lesz az óra, ne ítélj elsőre.. valamint, ne igyál elő.. ja az nem illik ide.
Tehát méltó megünnepléseként annak, hogy ma vagyok kint 4 hónapja, arra gondoltam, hogy leírom azokat a mondatokat, amelyekre igazán szüksége van annak, aki kijön csak úúúgy. KÖZÖSSÉGSZERVEZÉS, web2 stb.: aki képes rá, rakja be comment-be a spanyol megfelelőjét az alábbi mondatoknak.
- melyik a legolcsóbb víz?
- szeretnék egy zárat venni a postaládámhoz
- lefújta az úszósapkámat a szél a balkonról, nem látta itt az utcán?
- nem az én biciklim hagyott nyomot a lépcsőház falán, de vigyázok majd
- majd szóltok, ha elszívtátok a füvet és visszajöhetek teregetni?
- az ön öltözőszekrényében is folyton kiesik az ötvencentes?
- biztos, hogy 2 euróba kerül egy zsemle?
- elnézést ez a leves teljesen ehetetlen
- szívesen járnék ide vásárolni, de ez a bolt a legdrágább a környéken
- azt mondtad, hogy befizetted az összes számlát

Most rájöttem, hogy kicsit negatívak ezek, úgyhogy álljon itt egy szép spanyol mondat:
He pasado el peor momento de mi vida, ahora solo miro hacia la luz.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Azt mondod, hogy ezekkel a mondatokkal ott meg lehet élni? Kiváncsi lennék, hogy fordított esetben, ha valaki kintről költözik ide MO-ra, akkor milyen mondatokat lenne érdemes megtanulni? Mert az ilyen hol találom..., merre menjek... típusu kérdésekre itt sem adnak választ. Vicces, de egyben elszomorító is.

Shyel írta...

:) Jó kis példák. :)
Örülök, hogy mégis sikerült "beszorulnod" egy nyelviskolába. Ahogy olvasom: az alapok már megvannak. :P LOL
Sok sikert: A.

regina boros írta...

köszönöm a gratulációt, még kiegészíteném azzal most már, hogy "mitől égett le ez a kávézó? nagyon sajnálom"

regina boros írta...

szerintem más nyelveket itt se értenek túl sokan, a saját nyelvüket megértik, persze összehúzzák a szemüket és igyekezni kell, hogy ne egy "eeeh??!" vagy egy "Que??" legyen a válasz.

Böhm Gergely írta...

a biciklis mondat megmenthette volna az eeletemet, de neelkule meghaltam (kicsit) Kb 3 perc alatt szerveztem egy lakoogyuuleest..

udwg

regina boros írta...

Még ez is jól jött volna: 2 napja szóltunk, hogy kell gázpalack és maga azóta sem jött vissza. Magának ki a főnöke?
Még jó, hogy vannak érdeklődő lakók, persze attól mit kérdezhetnek, aki egy görénnyel a hátán és 2 teknőssel a kezében járkál? biztos, hogy azok nem piszkítják a falakat, vagy a csatornát?