2009. december 26., szombat

Stockholm - harmadik nap

room with a view

Ma gazdag programokat kínáltam magamnak, először is újdonsült ismerőseimmel elmentem egy bensőséges szertartásra. Mivel reggel kiragasztották az árusok a 70 % sale szalagokat a kirakatok nagy részére, a svédek tömegével rohanták meg a boltokat, úgyhogy nem volt könnyű az utcán mászkálni, a hóbuckák mellett még az embereket is kerülgetni kellett, az a bizonyos vízszintes típusú hóval kevert eső pedig továbbra is az arcomba zuhogott. Elmentem a Strindberg múzeumba makacsul, ami egy ház negyedik emeletén található, elég furcsa, de végülis érdekes volt megtekinteni az ágyát, az íróasztalát (már amennyiben az volt az), illetve a köré szervezett kiállítást, lehetett volna 15 koronáért műanyag strindberges tollat is venni.

August Strindberg múzeum
Ezután az óváros felé gyalog haladva szemtanúja lehettem, hogy tényleg van némi hasonlóság Velence és Stockholm között.


Majd megérkeztünk a Nobel múzeumba, ahol pedig ismét magyar vonatkozások tömege: Nobel-díjas magyarok képei, oklevelei, majd egy éppen ottlétünkkor kezdődő Budapest c. kisfilm:

a múzeummal szembenA parlament és a királyi palota közelében fotózkodó társaság.

Itt pedig ilyen grillázsos mandulát árulnak, vettünk is.
Reggeli induláskor, pingvinjelmezben vonulva, jeges hópelyheket nyelve erre vettem először elő a fényképezőgépet:

Pedig továbbra sincs hideg, kb. +3 fok.

Nincsenek megjegyzések: