2010. augusztus 16., hétfő

piac Provence-ban, Apt


Az apt-i piacról egészen véletlenül szereztem tudomást, a szállásunknál Roussillonban volt kiírva a recepciónál, úgyhogy egyértelmű volt a következő program.

A piac nagyon jó volt, de itt se merném a tipikus provence-i szót használni, mert erősen hasonlított katalán piacélményeimhez. Százféle kolbász és sajt, szappanok megszámlálhatatlan mennyiségben és választékban, esetleg ami más volt azok a levendulaárusok, akik meglepő áron (drágán) 4,50 EUR-ért adtak egy csokor levendulát, miközben ott hevernek a dombok/hegyek tetején a zsíros levendulamezők. Csakazértse loptam onnan, de nem is vettem. Egy helyen találtam egy nappal a levendulaünnep előtt 2,50-ért is az már talán normálisabb. Még amit eltérőnek ítéltem meg, hogy nagyon erős a kóstoltatás erőltetése, tényleg mindent meg kell kóstolnia az embernek különben belédtömik, de nem volt ezzel semmi baj, nagyon élveztem, amit én kóstoltam az olívaolajoktól a 3-4 féle sajton keresztül a paradicsom és pestokrémekig nagyon finom volt minden.

ezt meg ott felvettem:

Nincsenek megjegyzések: