2007. január 9., kedd

Los Reyes

Egészen pontosan január 5-én érkeztek a háromkirályok, akik ajándékot hoztak, ez itt olyan ünnep, mint otthon a mikulás érkezése, úgy értem jellegében.
Ilyenkor kivonul a nép az utcára, főként kicibálják a gyerekeket és várják a főúton, hogy érkezzenek a királyok amúgy "napkeleti bölcsek" talán ez a megfelelő fordítás. Gyülekeznek és várakoznak, majd egyre több rendőr végül feltűnik a fény és érkeznek nagy kiszuperált autóbuszokon, recycle tevéken és elefántokon, előtte pedig autókban elgördülnek előttünk, igyekezvén kiinduló helyükre, ahonnan majd ismét megérkezhetnek. Tehát a felvonulás hamar lezajlik, nagyon halványan nekem még a Budapest Parádé is beugrott, de ez azért lényegesen kedvesebb még cukorkát is szórnak a gyerekek a magas korabeli módon díszített buszféleségek tetején, kivéve amelyik durcás arcot vágva mered maga elé, mert nem tud mondjuk egy méternél messzebb dobni.
Nem volt hiábavaló a közel egy órás várakozás és kitartás, íme a bizonyíték:

itt érkeznek és üdvözlik a tömeget

ugyanő néhány perccel később

Biztos mindenki tudja én nem tudtam, a három királyok tehát Jézus születésekor egy csillagot követve a zsidók újszülött királyát keresték Jeruzsálemben, majd továbbmentek Betlehembe, ahol meg is találták Jézust, amúgy perzsa papok vagy babilónai csillagászok lehettek.
Ilyenkor, vagyis inkább január 6-án itt pl. munkaszüneti nap is van, ekkor ünneplik Vízkereszt napját ugyebár, több helyen ünnep azt hiszem pl. Németországban is. Spanyolul egyébként a három király neve: Gaspar, Melchor, Baltasar.

itt pedig néhány festői szépségű fotó a nagy bejövetelről

Nincsenek megjegyzések: