2009. január 5., hétfő

Cadaqués

Megtaláltuk az eddigi legjobb helyet a costa bravan. Mivel elég meredek hegyi szerpentin vezet arrafelé csak négyesben mertük bevállalni az utat, mármint úgy, hogy nem én vezetek. Habár azóta már megjártam oda-vissza Barcelonát csúcsidőben, úgyhogy szerintem már majdnem mindent tudok, lassan már a körforgalmakba is 60-nal érkezem az itteni íratlan elvárások szerint. Ez inkább csak véletlenszerűen fordul elő egyébként. Mindenesetre az L betűt levettem (tanulóvezető) és így sokkal nyugodtabb mindenki.

Szóval lássuk Cadaqués-t ezt a hihetetlenül szép, különleges hangulatú helyet, ahol a falakból és az utcákból árad valami különleges szellem, ezt elég ritkán éreztem eddig pl. Berlinben. Nem csoda, hogy rengeteg művész élt itt vagy látogatott ide rendszeresen (pl. Pablo Picasso, Joan Miró, Marcel Duchamp, aki rendszeresen sakkozott a Meliton nevű kávézóban, Man Ray és még sokan mások, szobrászok, festők, színészek).

az elmúlt napokban lezajló vihar itt is végzett némi pusztítást
itt pl. egy tűzoltóautó alatt beszakadt az utca
itt zajlanak a mentési munkálatok
sajátosan alakították ki az utcákat megtartva az eredeti sziklát, mint utataz út Cadaqués-be

Nincsenek megjegyzések: