2010. június 12., szombat

stockholmi városi múzeum francia színházzal


A farkasordító hideg (12 fok) és süvöltő szél elől ma délelőtt a stockholmi Stads Museum (városi múzeum)-ba menekültem, előtte pedig a szokásos kávé és croissant adagomat fogyasztottam és a múzeum nyitásig igyekeztem elütni az időt. Sajnálattal meg kellett állapítanom, hogy a stockholmi designboltok már nem a régiek, nem mintha ismerném a régieket, de a pozitív előítéleteket és beidegződéseket a híres skandináv designról el kell vetni, nem találtam semmi eredeti darabot sehol. Pedig a szándék megvan. Na nem baj még van 6 teljes napom a hetediken indulok vissza.


A városi múzeum előterében egy váratlan jelenség fogadott: "öko körhinta-színház" valami furcsa fából összerakott fafigurákkal, ami úgy forog, hogy ha két ember mérleghintázik mellette (össze van kötve ugye a mechanika). Továbbá maga a művész eközben csodálatos zenét játszik egy zongoraszerűségen.

Majd később harmónikán.


Mint kiderítettem ez az egész a Théâtre de la Toupine egyik installációja Bestiaire-Alpin azaz mindenféle alpesi állatok vannak rajta: róka, farkas, kecske, mormota, sas és egy elefánt, ja és egy jeti. Ha jól értelmezem ilyen úszó fából készültek az állatok, 1500 méter magasságban úsznak ezek a folyón. Részletes anyag itt.

A városi múzeum pedig beváltotta a reményeket, nagyon érdekes dolgokat tudtam meg a város történetéről, építészetéről, a várostervezés korai hagyományairól, a hely, ahol már a XVIII. században elvszerűen védték az erdőket és tudatos városépítés folyt.

és ezt vettem fel:

Nincsenek megjegyzések: