2010. június 19., szombat

svéd divat és a Nordiska museet

Az elmúlt 10 nap alatt nem tudtam betelni a stílusos svéd emberekkel. 90 %-ban nagyon jól öltözködnek, ráadásul éppen a nekem tetsző kicsit a nyolcvanas évek újhullám, pop stílusában, csíkos póló, pulóver, fekete-fehér, zokni, térdharisnya.

Utolsó előtti napomon verőfényes, szinte égető napsütésben végivonultam a város főbb szigetein, hajókat és madarakat, valamint a szombati királyi esküvő előkészületei körüli hercehurcát nézegettem (utóbbit nem önszántamból).


Betértem a Nordiska museet-be is, ami alapvetően szerintem ilyen néprajzi múzeumnak felel meg. A lényeg, hogy divatkiállítástól, étkezési és asztalterítési szokásokig, történeti bemutatón keresztül, ha már itt vagyunk egy rövid Strindberg is közrejátszott, textil, fotó, műanyag tematikájú ideiglenes kiállítás, mindenféle volt.

Leginkább az étkezési kultúra kiállítása fogott meg, ennek egy külön posztot szentelek majd (update: kész, itt).

Nordiska Museet épület (Djurgården)
a főbejáratnál ül Gustav Vasa,
a modern Svédország megalapítója 1523-tól haláláig uralkodott
Power of Fashion - 300 years of clothing
itt lefotóztathattuk magunkat,
itt közben fotózom saját magamathát ez sült ki belőle:
textil szekció, kötött ételekkel és hattyúkkal
street wears

Nincsenek megjegyzések: