Lehetne jó is a Serge Gainsbourg életéről készített
film, de nem az. A lehető legpozitívabb módon (már amennyiben nálam létezik ilyen fogalom) álltam hozzá, imádom Gainsbourgot, nagyon érdekel minden, ami vele kapcsolatos, bonyolult karakterét megformálni nyilván az egyik legnehezebb feladatok egyike. Ameddig a gyerek Gainsbourgot látjuk nincs is semmi bajom, azonban a felnőtt változat megformálásának elsődleges szempontja úgy tűnik az volt, hogy az őt alakító színész minél jobban hasonlítson rá. Kétségtelenül fontos, hiszen olyan karakteres figuráról beszélünk, hogy nagyon nehéz lenne elvonatkoztatni, ha nem a jól megszokott Gainsbourg figurát látjuk a filmvásznon, azonban a színész képességeit alárendelni ennek a szempontnak nem volt szerintem jó ötlet. Eric Elmosnino, a Serge Gainsbourgot alakító színész azonban jól láthatóan egyáltalán nem rendelkezik azokkal a színészi eszköztárral, de főként
belső, szellemi tartalommal, ami szükséges lenne a nagy francia énekes életének hiteles bemutatásához. A színész játéka sokszor annyira üres és blőd, hogy tulajdonképpen gyakrabban ugrik be Mr Bean róla, mint a súlyos, züllött, alkoholtól és cigarettától szétrombolt külsejű Gainsbourg. Az, hogy folyamatosan lóg a cigaretta a szájából még nem elég, elengedhetetlen hozzá az a tartalom, ami egy igazán jó színészben meg kell, hogy legyen, hogy átélje a szerepet, meghaljon és újjászülessen benne. A filmben szépen beállított, jó hangulatú képek, de számomra teljesen tartalmatlan jelenetek sora látható, nem látok igazi mélységet a szereplők arcán, ott vannak a gyönyörű énekesnők, a francia báj minden külső jegyével felvértezve, az igazi romlott szépség, ami Gainsbourg művészetét táplálta azonban nem jön át.
Gainsbourg démonját egész egyszerűen egy nagy orrú eltúlzott karikatúra életrekeltett változata testesíti meg, véleményem szerint ez a színész szelleméből kellett volna, hogy áradjon, ahogy az például a Piaf filmben tökéletesen sikerült is.
Sajnálom, hogy ilyen semmilyen, feledhető filmet raktak össze ebből a kétségtelenül nehéz alapból, a valódi művészi munka feltehetőleg később hatványozottan térült volna meg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése