2010. november 29., hétfő

Caixa Fórum kiállítások

Eljött az idő, amikor teljesen önállóan és aktívan vetettem bele magam Madrid felfedezésébe. Másodszorra is betértem az ennél fogva törzshelynek számító 22-es bárba, ahol öntudatosan kávét és croissant rendeltem, kérdésükre meghatároztam, hogy csészébe vagy pohárba kérem, hideg vagy meleg tejjel, valamint a croissant nem kértem vaslapon tovább gyalázni.

Ezután szemrebbenés nélkül felszálltam a buszra, mentem 100 megállót a belváros felé, ott leszálltam, majd a -1 fok miatt kerestem magamnak valami azonnali megoldást. És, ha már arra jártam betértem ismét a Telefonica székházba, még egyszer csúnyán kihasználni őket, lehívtam szemtelenül és vandál módon az e-mailjeimet, lecsekkoltam a facebook eseményeket, majd mintha mi sem történt volna távoztam.

Mivel mégsem telhet úgy egy madridi városnézés, hogy Európában mindenhol létező boltokból járkálok ki-be és internet és étkezési lehetőségeket nézegetek, ezért visszatértem a múltkor már jónak ítélt la Caixa Fórumba, ahol két kiállítást néztem meg: Federico Fellini. El circo de las ilusiones, ami beszippantott és a végén, mint egy álomból úgy ébredtem. A másik pedig a már jól ismert, de ezredik oldaláról ismét megfigyelhető újabb Dalí adalék a "Dalí, Lorca y la Residencia de Estudiantes" kiállításon.

A Caixa Fórum egyébként egy viszonylag új kulturális központ Madrid történelmi negyedében, közel a Prado, Reina Sofia és a Thyssen-Bornemisza múzeumokhoz. Herzog & de Meuron svájci építészek tervezték, akik ezzel a Pritzker építészeti díját kiérdemelték.

Az épület egy kiemelkedő példája az ipari épületek megújításának. A hét emeletes tégla és vas épület jelenleg kiállításoknak, film bemutatóknak, koncerteknek és konferenciáknak ad otthont.
Maga az intézmény 2008-ban nyitotta meg kapuit azóta helyet biztosít neves művészek kiállításának.

A Caixa Fórumról még azt érdemes tudni, hogy Spanyolország egyik legnagyobb bankja a La Caixa alapítványa hozta létre. Ha belegondolok egészen jó érzés egy olyan bankban tudni a pénzem, ahol olyan kiállításokat szerveznek, hogy bármelyik európai főváros legnagyobb múzeumaiban is megállnák a helyüket.

Nincsenek megjegyzések: