2010. november 28., vasárnap

sonka, vásár és kiállítások


Ma kissé megfáradva ébredtem, olyan későn, hogy magam is meglepődtem, hiszen mostanában úgy több, mint egy éve a harmónia valahogy életidegen fogalommá vált az én életemben, amelynek egyenes következménye a gondtalan és sokáig tartó alvás hiánya.

Lehet, hogy a magaslati levegő teszi (mint megtudtam Madrid Európa legmagasabban elterülő fővárosa), de itt olyan gyűrött, nyúzott az ember feje (mármint az enyém) folyamatosan, nem is beszélve a repüléskaland óta tartó szemkifolyásos állapotról, nekem most már nem bírja a szemem vagy a nyomást, vagy a száraz levegőt, de 100-ból 99 rólam készült fotót törölni vagyok kénytelen vállalhatatlanság miatt, na nem mintha ez lenne a lényeg az ember életében (a harmónia után közvetlenül).

Ma olyan helyeken jártam, hogy: madridi rastro és a már megszokott olcsó és pocsék áruk vására, továbbá az amúgy eddig (neve miatt) gyanakodva megfigyelt museo del jamón (sonka múzeum). Az értelmét nem kell keresni, egyszerűen csak nagyon sok sonka lóg a falakon és lehet enni, döbbenetesen olcsón. Nem tudom mi történt itt Madridban, de az árak egyértelműen lementek, gondolom ennek köszönhető, hogy minden kávézó és étterem folyamatosan tele van a "válság" ellenére. Két kávéért egy óriási szendvicsért és egy croissantért 5,50 EUR-t fizettem ma reggel és folytathatnám. Egy kiló avokádó 1 EUR...

Úgyhogy végtelen sok bárba láttam értelmét bemenni, mivel itt én szakmai gasztro megfigyelést is tartok, még ha elsősorban önjelölt módon is, de egyébként van hivatalos, titkos küldetésem.


Végül a Telefonica (ottani Tmobil/Tcom) épületébe bepotyautaskodva álmélkodtunk a trendi - de csak követő, nem úttörő - designon, ahol az egy főre jutó biztonsági őrök száma öt, és folyamatosan álmosollyal kérdezik, hogy segíthetnek-e, de a foguk vicsorra áll és a szemükben sokkal inkább a "mit akarsz, menj már el" kifejezés látható. Fotózni meg tilos, mert biztos attól félnek, hogy lenyúlod a koncepciót és Te válsz Spanyolország legnagyobb internet és mobilszolgáltatójává, ha éppen nem néznek oda.

Nincsenek megjegyzések: