2011. december 22., csütörtök

karácsonyi hangulatok és chabad stockholm

Túl vagyok a szörnyű első nap nehézségein, este olyan szétrombolt lelkiállapotban dőltem el, hogy úgy éreztem mindenki utál (nyilván nem alaptalanul), de ezt azért részben foghatjuk arra, hogy 36 órányi, gyakorlatilag alvásmentes időszakot hagytam magam mögött, vagy nevezhetjük egy részét félig ébren, félig álomban töltött állapotnak.

A lényeget tekintve, a délutáni csendespihenőm után elmentünk nézegetni a boltok kínálatát, hihetetlen dolgok és hát "érdekes" karácsonyi kirakatok vannak, ezalatt azt értem, hogy merész, kreatív, egészen elvadult, a legkevésbé sem kispolgári karácsonyi tematikák, ami egyébként nagyon jó visszaigazolást ad számomra, hogy nem véletlenül szeretem én annyira ezt a várost.

NK Stockholm karácsonyi kirakat








Ezután elmentünk a PUB áruházba, ahol annak idején állítólag Greta Garbo is dolgozott (és igen, egyből a weboldalon is hirdetik a szlogenben). Ott nem kevésbé elborult ötleteket és nagyon jó cuccokat láttam.







most még csak a hétköznapi giccskávéházak étkezési kultúrájánál tartok a feltérképezésben:




És még mindig nem volt vége, sőt ezután jött a legérdekesebb program a Kungsträdgårdenben, ahol fél 7-től hanukai gyertyagyújtást tartott a Chabad of Stockholm. Volt fánk és kávéosztás, sok ember, nagyon szép és jó hangulatú beszédek, más magyarokkal is találkoztunk, egyébként nagyon érdekes és felemelő hangulatú volt. Érdekes egyik napról a másikra egy teljesen más városban potyautaskodni és speciális körökben álldogálni bennfenntesként.

Nincsenek megjegyzések: