2012. január 18., szerda

gasztroelmélkedések



Azt hiszem ez az egész, sokak által gasztronácizmusnak nevezett, alapvető gondolkodásbeli különbség az ételről odáig vezetett, hogy igen hatékonyan kezdem felismerni az igazi szemetet és egyre drasztikusabban zárkózom el azelől, hogy fogyasztanom kelljen. Tegnap például egy üzleti megbeszélést szerveztem pusztán megszokásból az Andrássy úti Costa Coffe-ba, de aztán negyed óra alatt sikerült feltérképezni a kínálatot és egy döbbenetes összefüggésre jöttem rá.
A gyanút az keltette fel, hogy a Fanta fél literes üdítőt 540 Ft-ért adják, a Natur Aqua fél literes ásványvizet, ha jól emlékszem 450 Ft-ért. Na most ezeket az italokat egyötöd ennyiért lehet beszerezni szupermarketekben, márpedig ők nem ott veszik, tehát tételezzük fel, hogy akár tizedennyi a beszerzési ár. Emellett árultak macaront is, valami döbbenetes kinézetben és felfogásban, gyakorlatilag "habcsók" volt, ami tojásfehérjéből áll és némi cukorból, esetleg valami ételfesték is adódhat hozzá.

Mindezt 1000 Ft / 3 db. Ennyire drágán még a Gresham palota cukrászdájában sem láttam, ahol tökéletes macaront adnak, ez is elgondolkodtató volt. Ezután megláttam a szendvicseket és süteményeket, amelyek 5-600 forintos árban voltak, nem is olyan drága. Aztán megnéztem őket alaposabban és rájöttem, hogy olyan szemtelenül és a végsőkig van optimalizálva az elkészítésük, hogy egyszerűen a lehető legesleges legolcsóbban jöjjön ki a gyártás, amennyire csak meg bírják valósítani, iparilag felfújva, megszépítve minden, kívülről, hogy ezeknek a szendvicseknek az előállítási költsége egyszerűen nem lehet több, mondjuk 10 forintnál.

A lényeg, hogy innen azonnal elhúztunk és inkább elmentünk a Baldaszti's Grandba, ami legalább kevésbé nyereségorientált és kényesen igényes önmagára és a sznob körökben történő megítélésére.

Persze nekem könnyű, hogy estére a legjobb kecskesajtot hozhatom haza, ami létezik a városban, és hozzá Légli Géza bort ihatok, ami pedig a legjobbak egyike az országban, hiszen itt van ugye a sarki boltom, ráadásul ilyeneket ebédelhetek.




3 megjegyzés:

Hapci írta...

Gurmé Regina menni multihó' színi'...
Az ásványvizet egyébként nem igazán olcsóbb megvenni egy étteremnek se, legfeljebb kihozzák, ugyanannyiért.

regina boros írta...

:) azért ennyire nem adják drágán szerintem sehol, max a reptéren
mi az, hogy "multihó' színi'..." ?

Hapci írta...

multihoz szívni... bocsánat... :)