2011. május 8., vasárnap

New York - második nap

Reggel "frissen" ébredve, félig-meddig zsibbadtan a jetlagtől először is egy kávét kellett mielőbb magamba tölteni, és mivel még nem igazán ismerem a környéken adta magát egy Starbucks, de én ezen a ponton ki is ábrándultam belőle olyan személytelennek és érdektelennek láttam, valamint alapvetően az tett be, hogy szar, hidegre hűtött kávét ittam.
Viszont ezután elindultunk a Downtown felé - láthattam a New York-i metrót belülről is, egyébként hihetetlenül lepattant. A World Trade Center megállónál kiszálltunk és a Ground Zero (a lerombolt tornyok helye) komoly, kísérteties hangulatát magunkba szívtuk.

Beugrottam még a 9/11 memories emlékházba, majd tovább a Brooklyn Bridge irányába. Innen aztán a Wall Street felé vettük az irányt, lenyűgöző épületek, a hatalom, a gazdagság hangulata, én tisztelem az ilyesmit.


Ezután a kikötőből megláthattam messziről a Szabadság szobrot, és továbbléphettünk a Battery Park irányába.
Errefelé szinte gyomorforgatóan boldog emberek labdáztak, frizbiztek, biliárdoztak, de igazából én is jól éreztem magam.

És itt egy különleges installációt találtam, amely a kansasi születésű Tom Otterness alkotása. Részletek a következő posztban.
Ezek pedig már a visszafelé vezető úton készültek filmes emlékeket idéző helyszíneken a Greenwich streeten:
Röviddel ezután átjutottunk a Spring street irányába, ahol szinte direkt a Balthazar felé vettem az irányt, hogy megnézzem a híres helyszínt, amelyről azóta vegyes véleményeket hallottam, de nekem azért hangulatos pillanatokat okozott.

És a nap méltó zárásaként megismertem a különleges Dean & Deluca gourmet boltot, ide még visszatérek egészen biztosan, itt jól látható a Hungarian Salami márkajelzés, amire büszkék lehetünk.

Nincsenek megjegyzések: